ForshagaDejeBladet i lådan

ForshagaDejeBladet
ForshagaDejeBladet som inte drivs av samma företag som den här nättidningen, uteblir ibland hos kunder utanför tätorten. Postnord ger olika direktiv om hur man reklamerar detta.

…eller inte? Det är frågan. Tydligen är det flera av de som bor utanför tätorten som inte får vårt lokala reklamblad i brevlådan. Det upprepas på sina håll också.

Bladet som inte ska blandas ihop med den här nättidningen, delas ut av Postnord utanför tätorten. Den här nättidningen drivs av mig, Cicci Wik och mitt företag cvea.se. Bladet drivs av Monika Allöv Andersson och hennes företag. Det händer att en och annan tar fel, men det är så det förhåller sig.

Hur som helst så har Postnord missat att dela ut bladet i flera brevlådor utanför tätorten. Det har uppmärksammats på Facebook där flera skrivit om detta. En adressat skrev idag att hen suttit i telefonkö i 50 minuter (!) idag för att anmäla att bladet inte kommit fram. Så här stod det i inlägget;

“Fick till svar idag att endast betalaren kan göra reklamation. Förra veckan svarade de att vi ska höra av oss och att de då skulle kontakta brevbärarna.
Hej o hå, postnord går ej att nå…”

Enligt ForshagaDejeBladets ägare har samma Postnord blivit kontaktat i samma ärende, att reklamera uteblivet blad. Svaret som ägaren fick var att det är kund som ska reklamera.

Hur ska ni ha det Postnord undrar vi nu?

Om någon av er ansvariga hos Postnord läser det här så får ni gärna skriva och berätta vad som egentligen gäller till info snabel-a forshagadejenytt.se


Företag och föreningar stötta lokalt företag

Annons


ForshagaDejeNytt.se cvea.se